wtorek, 16 sierpnia 2016

Gwiazdka z nieba i jeszcze więcej // Sarah Dessen



Powiem Wam, że nie mam wiele do napisania o tej książce, ponieważ równie dobrze mogłaby ona dla mnie nie istnieć. Jest mi totalnie obojętna, tak jak jej bohaterowie i uważam, że nie warto po nią sięgać, ale jest w niej pewna drobnostka, która ogromnie mi się spodobała.

Fabuła jest błaha, ale ma pewien oryginalny wątek. Pewnie nie Wiecie tego, ale ja filmy i seriale cenie sobie tak samo mocno jak książki. Interesuje mnie, kto pracował przy filmie, jaki miał w niego wkład i jak przebiega praca podczas tworzenia całokształtu – oraz jacy aktorzy tam grają, ale przemilczmy to. || Główna bohaterka, Emaline na czas wakacji pracuje w swojej rodzinnej firmie, która zajmuje się wynajmem domów letniskowych. Ma zwyczajne życie – je, śpi, pracuje, użera się z siostrami, kłóci z ojcem, spotyka ze znajomymi, a we wrześniu wyjeżdża do colleg’u. Pewnego dnia w nadmorskim miasteczku zostaje zarezerwowany najbardziej luksusowy dom przez słynną reżyserkę filmową oraz jej pomocnika, asystenta. Wakacyjny romans? Czemu nie.

Choć fabuła nie porywa, to wątek z filmem - szczególnie dla mnie - wydaje się ciekawy. Jednakże cała akcja, fabuła i bohaterowie zostali źle rozegrani. To nie jest dobra książka. Można by ją jeszcze przeboleć gdyby miała mniej niż te czterysta pięćdziesiąt stron, a tak to przez więcej niż połowę książki czytamy tylko o tym jak bohaterka rozwozi ręczniki, podaje butelki, zbiera rezerwacje i kłóci się z każdym. C z t e r y s t a  p i ę ć d z i e s i ą t  s t r o n, a najlepszym zdarzeniem było sprzątanie pokoju u reżyserki. 

Cały problem tkwi chyba u autorki. Robi zbyt dużo zbędnych zdarzeń do źle ułożonej fabuły. Nie chcę sięgać po żadną inną książkę od Sarah Dessen, ponieważ ma ona naprawdę niski poziom i tylko zajmuje miejsce innym świetnym książką. Jest to książka na jeden raz i uważam, że osoby, które czytają już więcej, to tak jak ja nie będą usatysfakcjonowane czytaniem tej powieści. Natomiast osoby, które dopiero zaczynają zagłębiać się w świat książek, to jest dla Was szansa - możliwe, że książka Wam się spodoba. Zanim sięgniecie po tą książkę, to wiedzcie, że jest to zwykły wakacyjny romans dla młodzieży - z niższej półki.

PS.Na wstępie wspomniałam o 'pewnej drobnostce, która mi się bardzo podobała' i są nią słowa, którymi główna bohaterka wraz z przyjacielem się zawsze wymieniali przy pożegnaniu<3

★★★★★☆☆

 dziękuję wydawnictwu Harper Collins  za podesłanie tej książki.
M I Ł E G O  D N I A!

Jednotomówka || Gwiazdka z nieba i jeszcze więcej || ok. 445 stron

5 komentarzy :

  1. Zgadzam się w 100% z Twoją oceną. Historia jest do bólu przewidywalna, bohaterka dość irytująca - po prostu przeciętna powieść.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam, ale wychodzi na to, że nic nie straciłam. I dlatego lubię czytać recenzje innych osób - przynajmniej wiem, czego unikać i na co nie tracić czasu. 450 stron to naprawdę sporo, a skoro książka jest taka... nudna i przewidywalna, to nawet nie ma sensu zawracać sobie nią głowy.

    Pozdrawiam, obserwuję i gorąco zapraszam do siebie na recenzję książki "Zanim się pojawiłeś" :)

    www.planeta-recenzji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie lubię jak fabuła jest błaha i przewidywalna, więc na pewno nie sięgnę po tę książkę, szkoda czasu, który można poświęcić na czytanie czegoś lepszego ;)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zostałaś nominowana przeze mnie do "Liebster Blog Award". Szukaj informacji na http://cosmo-books.blogspot.com/2016/08/liebster-blog-award.html.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej! Nominowałam Cię do LBA, tutaj znajdziesz szczegóły: http://books-lover.blogspot.com/2016/08/liebster-blog-award-1.html

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka