sobota, 26 marca 2016

twoja niezwykła podroż - 100 najpiękniejszych miejsc na świecie [kolorowanka]


Kolorowanki. Jak to z nimi jest? Kiedyś mogliśmy przez godziny siedzieć w miejscu i pochłonięci pracą kolorować. A dzisiaj? Mało kto nawet pomyśli aby spędzić czas w taki oto sposób. Ostatnio jest jednak moda na te wszystkie kolorowanki dla dorosłych bądź antystresowe. Nawet jedną kiedyś kupiłam, ale po godzinie kolorowania mi się znudziła i leży sobie teraz gdzieś w szufladzie biurka. Dostałam jednak ostatnio jedną do zrecenzowania, a mianowicie "Twoja niezwykła podróż - 100 najpiękniejszych miejsc na świecie" więc zobaczymy jak to z nią jest i czy warto się w nią zaopatrzyć.


Żeby nie przedłużać i nie przynudzać  - bo nie o to tu chodzi - przejdźmy do konkretów. Kolorowanka zawiera sto ilustracji do wypełnienia. Są na nich przedstawione zazwyczaj krajobrazy typu "Wodospady Wiktorii, Zibabwe - Zambia" czy zabytki takie jak "Katedra Notre - Dame, Francja", ale zdarzają się też zwierzęta typu łosie, krokodyle, wielbłądy czy wilki. Są przedstawione wyraźnie choć przy niektórych ilustracjach do tej pory nie wiem co jest czym np. woda czy trawa; ogon czy łapa. Mimo tego szczegółu stwierdzam jednak, że ilustracje są jak najbardziej porządnie wykonane.


Jeśli chodzi o wydanie, to jestem usatysfakcjonowana. Niektóre kolorowanki mają to do siebie, że kiedy malujesz/kolorujesz czymś co ma większy pigment, to przenika na drugą stronę i kolorowanka nie jest już tak atrakcyjna jak była na początku. Tutaj tego nie ma. Najpierw sprawdziłam podstawowo kredki, następnie pastele i na koniec farby olejne. Wszystko się sprawdziło, nic a nic nie przenika co jest dużym plusem, ponieważ daje nam ogromne pole do popisu i nie jesteśmy ograniczeni do kredek. 
Dam Wam jednak drobną radę - kiedy będziecie chcieli aby kartki leżały bardziej swobodnie, to uważajcie, ponieważ ja próbując je rozłożyć złamałam grzbiet. :')
Z tyłu kolorowanki znajduje się spis treści co zdecydowanie ułatwia wybór i szukanie interesujących nas obrazków. Co mogę jeszcze napisać.. chyba tylko podsumowanie. Uważam, że jest to jedna z lepszych (a na pewno jakościowo) kolorowanek jakie obecnie są w sprzedaży. Jestem totalnie zauroczona tym, że nie muszę się ograniczać do kredek i mam już kilka planów wobec niektórych ilustracji. Jeśli szukasz kolorowanki o nieprzeciętnych ilustracjach i dobrze wykonaną, to mogę Ci ją polecić. A od siebie dodam jeszcze, że mnie jednak mimo wszystko te wszystkie kolorowanki nie porywają. Odkryłam, że mnie kolorowanie irytuje i stresuje - dziwne. 


Dziękuję bardzo wydawnictwu Sine Qua Non za egzemplarz do zrecenzowania.
A Wam za poświęcenie swojego czasu na przeczytanie tego oto postu. 
A przy okazji..
WESOŁYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH!
- smacznego jajka i króliczka bogatego w książki c:

3 komentarze :

  1. Świetna kolorowanka, ale ja jakoś nie przepadam za kolorowaniem w liniach, zdecydowanie bardziej wolę puścić wodzę fantazji i narysować coś samodzielnie :) Wyjątkiem była kolorowanka Harry'ego Potter'a, którą kupiłam z wielkiej sympatii do tej serii :P
    Buziaki i wesołych świąt, kochana!
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne ilustracje! Ostatnio właśnie szukałam jakiejś ciekawej, twórczej kolorowanki i myślę, że ta nadawałaby się idealnie.
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy się nie odważyłam na kolorowanie farbami, ale chyba spróbuję, trzeba czasem poszaleć! Też ją mam, zabrałam się za Wieżę Eiffela. Ręka mi uschła, ale jestem z siebie dumna! Poza tym - genialny szablon. Kocham białe, a ten jest supi!

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka