niedziela, 28 lutego 2016

Zanim się pojawiłeś - Jojo Moyes


Nie wiem czy wiecie czy też nie, ale postanowiłam, że tak mniej więcej co miesiąc na blogu będą się pojawiały recenzje książek, które będę czytała.. [uwaga, uwaga] z moją mamą! Będą to książki zapewne wszelkiego gatunku, a określonej daty nie wyznaczam ponieważ wiem jak to jest z czytaniem i po prostu czasami nie ma się czasu. Nie przedłużając już jednak, zacznijmy. Zdradzę Wam, że nie mam pojęcia w jakim stopniu podobała się mamie ta książka, ale mam już pewne podejrzenia.. 


Autor: Jojo Moyes
Oryginalny tytuł: Me Before You
Polski tytuł: Zanim się pojawiłeś
Wydawnictwo: Świat Książki
Liczba stron: ok.380

Dwudziestosześcioletnia Lou spotyka na swej drodze Willa. Ona właśnie straciła pracę i rozstała się ze swoim chłopakiem, a on po wypadku samochodowym nie ma chęci do życia i chce je sobie odebrać. Will nie wie jeszcze, że Lou wtargnie w jego życie niczym kolorowy ptak.
Czy wielka miłość, nawet bolesna, naprawdę może przezwyciężyć frustrację, zniechęcenie i natarczywe myśli o samobójstwie? Doskonale rozegrana psychologicznie, sugestywna powieść o sile uczuć i magicznym wpływie człowieka na człowieka.

- Lubimyczytac.pl


MATKA:


Córka poprosiła mnie, żebym napisała parę słów o książce "Zanim się pojawiłeś". Gdybym miała opisać ją w jednym słowie, brzmiałoby to REWELACJA! W ciągu jednego dnia "pochłonęłam ją" i to dosłownie! Pełna humoru opowieść o młodej nieco dziwnej, ale przecudownej dziewczynie, która próbuje zmienić życie swojego szefa. Swoim zachowaniem potrafi sprawić, że największy ponurak uśmiechnie się. Niestety szef, jest po wypadku i wskutek czego ma paraliż czterokończynowy, przez co niestety jest na wózku inwalidzkim. Nie chce żyć.... Głównym zadaniem bohaterki jest opieka nad nim i dotrzymywanie mu towarzystwa. Idzie jej świetnie i nie dlatego, że ma dobre pomysły, ale przede wszystkim dlatego, że sama jest oryginalna. Ubiera się bardzo kolorowo, prześmiesznie, gdzie często staje się tematem do przedrzeźniania. No cóż, taka już jest.
Nie wiem ile powinnam napisać, żeby zachęcić Was do przeczytania tej książki. Mogę tylko powiedzieć, że POLECAM w 100%, a potem polecisz ją swojej koleżance itd. Życzę miłej lektury...i do dzieła :)

★★★★★

CÓRKA:

Kiedy tylko dowiedziałam się, że powstanie nowy film z moim ulubionym męskim aktorem - Sam Clafin - to od razu zakodowałam sobie "muszę to przeczytać!". O ile pamięć mnie nie myli, to następnego dnia jechałam specjalnie do biblioteki aby wypożyczyć tą książkę i w ten oto sposób znalazła się ona u mnie. Przejdźmy może jednak do ciekawszej części tego zbiorowiska słów. Jakie są moje wrażenia? Muszę z przykrością oznajmić, że mieszane. Wiele osób pisało mi pod postami czy w wiadomościach, że będę płakała, ryczała i popadała w histerię. Ja jednak.. tylko trochę się wzruszyłam. Jakby to ująć aby nikomu nic nie zdradzić. Nie uroniłam ani jednej łzy, historia nie spowodowała, że pękło mi serce, ale zostawiła na nim draśnięcie.
Absolutnie kocham bohaterów, ich charaktery, ich humory, ich historie i.. no wszystko z co nimi związane, ale czegoś mi zabrakło. Z pewnością problem nie leży w stylu pisania autorki, ponieważ należy on do jednego z lepszych jakie czytałam. Sprawia on, że my nie czytamy tej książki, a raczej ją pożeramy. Myślę, że rozczarowało mnie zakończenie. Spodziewałam się czegoś drastycznego, dramatycznego, a tu klops. Zakończenie było pewnego rodzaju happy endem (nie to nie jest spojler), ponieważ ja myślałam, że to na prawdę gorzej się skończy. A najgorsze w tym wszystkim jest to, że prędzej chce mi się płakać dlatego, że tego nie zrobiłam na zakończeniu - no masakra!
Wiecie jakie mam ostateczne zdanie? Książkę polecam wszystkim, absolutnie wszystkim, ponieważ nawet jeśli nie będzie dla Was arcydziełem to ostatecznie uznacie (i nie wmówicie mi, że jest inaczej!), że ta powieść była miłym doświadczeniem i umilaczem czasu.

★★★★★☆☆☆

10 komentarzy :

  1. Szalonebookcholiczki28 lutego 2016 20:24

    Na razie nie będę sięgać po tą pozycję bo z tego co zauważyłam jest typowy wyciskacz łeż a chwilowo nie mam zwyczajnie ochoty, ale w przyszłości jak najbardziej :D
    Pozdrawiam,
    Szalonebookcholiczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem chyba jakimś nieemocjonalnym człowiekiem, ponieważ ja nie płakałam :') Ale.. mam nadzieję, że kiedy już sięgniesz po tą książkę to będziesz płakać aż Twój pokój zamieni się w jezioro XD
      Pozdrawiam :3

      Usuń
  2. Wzruszyłam się pod koniec tej książki, była wspaniała. Teraz czekam na kontynuację :) Świetna recenzja, dodaję do obserwowanych.
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również się wzruszyłam, troszeczkę. Dziękuję, że tu wpadłaś i napisałaś kilka słów od siebie!
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Coraz więcej i częściej widzę tę książkę :) I spokojnie.. Jak inni mówią, że książka jest wyciskaczem łez, to ja też nie płaczę. Jestem człowiekiem bez uczuć :P
    Bardzo zachęcająca recenzja :D Na pewno w niedalekiej przyszłości sięgnę po tę książkę :)
    Pozdrawiam,
    Alicja w Krainie Książka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że masz ochotę na tą książkę. Na pewno się na niej nie zawiedziesz... znaczy, na pewno Ci się spodoba :D
      Pozdrawiam!!!! :)))

      Usuń
    2. to jedna z najpiękniejszych książek jakie w życiu czytałam.bardzo wzruszająca i odważna historia.teraz czekam na film! ❤
      pozdrawiam!

      marcepanowerecenzje.blogspot.com

      Usuń
    3. Ja również czekam na film! Ha, nawet moja mama czeka! :D
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  4. Mam jedno zasadnicze pytanie. Czemu ja zaglądam na tego bloga dopiero teraz?! No ale coż. Mówi się trudno i żyje dalej! Kochana ta recenzja jest cudowna a pomysł z dwoma głosami idealny ♥ Film cudowny a aktorzy... ACH To trzeba zobaczyć xD
    Buziaki :*

    www.ksiazkiponadniebo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W niedzielę mam w planach iść z moją mamą do kina na ZSP - tak w końcu i dopiero teraz! Niby mojej mamie tak się podobała książka, a tak odwleka ze mną ten wypad do kina haha :D xd
      buziaki! <3

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka