niedziela, 21 lutego 2016

Epikbox - Warto czy nie warto w niego inwestować?


Jako, że jestem posiadaczką już dwóch takich paczek to mogę się o nich co nieco wypowiedzieć. Niektórzy z Was zapewne mają wszystkie od początku jak wyszły i nie zamierzają na tym poprzestawać. Inni zapewne nadal pomimo wszelkich opiń niewiedzą czy to w ogóle się opłaca. I wiecie co? Nie dziwię się ani jednym ani drugim. Gdyby nie to, że jestem z natury ciekawa wszystkiego to pewnie też bym się wahała czy zamówić.


Może teraz przybliżę w skrócie czym są tak zwane #epikbox'y osobom, które nie bardzo się w tym wszystkim orientują. Epikbox to paczka, którą możesz zamówić co trzy miesiące na stronie epikbox.pl, czyli to tak zwany box subskrypcyjny. W środku znajduje się książka oraz od 3 do 5 książkowych gadżetów, które teoretycznie powinny zadowolić książkoholika. A jak jest w praktyce?

W praktyce to wychodzi różnie, ponieważ każdy jest nieco inny i ma inne upodobania. Dotychczas wyprodukowane zostały trzy takie box'y (+ wyjątkowa świąteczna edycja, która nie zawierała książki), a każdy o innej tematyce. Pierwszy odnosił się do "Super Power", drugi odnosił to "Proffesional", a trzeci do "In the Sky". Każdy był wyjątkowy i każdy miał zwolenników. Mimo wszystko na pewno jednak była jednostka, która się zawiodła.

DLACZEGO LUDZIE TO ZAMAWIAJĄ?
To bardzo proste. Wszyscy lubimy dostawać prezenty, a jakie są najlepsze? Te od siebie. Można powiedzieć, że epikbox to taki rodzaj prezentu, który kupujemy mając zawiązane oczy lub idziemy na randkę w ciemno. Przy zamawianiu, otwieraniu i zgadywaniu co tym razem znajdzie się w środku, towarzyszy nam ekscytacja i promieniujemy uśmiechem. Taki box kosztuje jakieś 45 zł, okey no może z przesyłką 61 zł. Książki, które w nim znajdujemy okładkowo kosztują minimum 30-35 zł. Gadżety zawarte w środku takie jak: zakładki, tasiemki do zaznaczania stron, próbki innych książek, biżuteria, notesy, obrazki czy torby też trochę kosztują. Te drobne gadżeciki mogą kosztować jakieś 2-5 zł, ale np. taka torba kosztuje już znacznie więcej. Gdybyś kupował wszystko oddzielnie to jestem pewna, że zapłaciłbyś więcej + plus nie miałbyś takiego fajnego kartoniku jak na zdjęciu (droczę się tylko :p).

A DLACZEGO INNI POMIMO WSZYSTKO TEGO NIE ROBIĄ?
To też jest proste do zrozumienia. Niektórzy uważają, że te wszystkie rzeczy zawarte w środku są jak wydawanie pieniędzy w błoto. Po co mają płacić za coś jeżeli tego nie potrzebują, ani nie jest im to do szczęścia potrzebne? Wystarczyłaby im jakaś fajna książka, a i tu nie mogą być zawsze pewni co się trafi. Dlatego też wolą zamówić sobie coś co jest według nich pewne, a resztę przeznaczyć np. na kolejne książki ;)

Zapewne domyślacie się jakie jest moje zdanie. Skoro kupiłam już dwa razy taki box to na pewno mi się podobają. I w sumie to prawda. Ja lubię niespodzianki i lubię zgadywać czym tym razem może mnie zaskoczyć zespół epikbox. Jednak pomimo tego, że zawsze staram się szukać największych pozytywów każdej z rzeczy to dostrzegam przy niektórych też drobne minusy. Musicie sami odpowiedzieć sobie na pytanie czy warto na to wydawać pieniądze. U mnie przeważają plusy, ale może wy widzicie więcej minusów? Jeśli jesteś na prawdę niepewny co do zakupu to sporządź listę wszystkich za i przeciw. Ale poradzę Ci coś - czasem warto wyłączyć myślenie i działać pod impulsem, ponieważ wtedy może Cię to miło zaskoczyć. A jeśli przy odpakowaniu uznasz, że to nie jest warte tych pieniędzy to wrzuć na luz. Sprawdziłeś co i jak i posiadasz teraz o tym wszystkim własne zdanie. Pamiętaj, wiedza to potęga.

16 komentarzy :

  1. Świetny post! Po przemyśleniu tego, co napisałaś zdecydowałam się nie kupować epikboxa. Mogę wybaczyć torby, które strasznie mi się podobają, ale wolę kupić za te pieniądze dwie książki, które na pewno są w mojej tematyce. A zakładki indeksujące można czasami kupić sobie w biedronce za 2,50 😁 Wiem, że są jeszcze inne gadżety, ale dla mnie są zbędne.
    Pozdrawiam!
    Books Hunter

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że dzięki temu postowi doszłaś do wniosku i wiesz już co jest dla Ciebie najlepsze.
      Miłego dnia, Pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. O ile bardzo podoba mi się pomysł na takiego epicboxa, to już jego cena nie bardzo. Masz rację, że przedmioty, które tam znajdziemy łącznie kosztowałyby więcej, ale skoro ich nie potrzebujemy, to po co przepłacać? Za 61 zł można mieć dwie, albo nawet 3 książki, których naprawdę potrzebujemy. Jestem w obozie pragmatyków, kupuję to, co jest mi potrzebne :) ale rozumiem ludzkie uwielbienie do niespodzianek, właściwe zwłaszcza młodym ludziom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ja jestem taką młodą osobą :D Dziękuję, że tu zajrzałaś i napisałaś co o tym wszystkim sądzisz :)

      Usuń
  3. Ja nie kupiłam żadnego Epikboxa - mam jednak inne wydatki. No i w ogóle nie lubię książek w ciemno - kupuję to, co mam ochotę przeczytać, a nie co mi "wpadnie" w ręce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jak najbardziej zrozumiałe, każdy gustuje w czymś innym :)

      Usuń
  4. Zamówiłam ostatniego Epikboxa, żeby się przekonać czym on tak na prawdę jest, ale już raczej drugi raz się nie pokuszę :)
    ksiazkowy-termit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej teraz już wiesz o co z tym wszystkim chodzi :3

      Usuń
  5. Nie zamawiałam jeszcze epikboxa, ale po twoich przemyśleniach z pewnością to zmienię :) obserwuje i zapraszam do mnie!

    Pozdrawiam,
    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mój tekst też przekonuje do zakupu epikbox'a :')
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  6. Ja wolę kupować książki świadomie, a niespodzianki lubię, ale takie otrzymane od kogoś mi bliskiego, ewentualnie w jakiś wymianach-niespodziankach :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podzieliłaś się swoją opinią! :)
      Serdecznie Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Takiej wypowiedzi szukałam ^^ cały czas waham się z zamówieniem tego pudełeczka ale chyba w końcu się skuszę ^^
    Przy okazji zapraszam do mnie na skromne recenzje:
    https://bookosfera.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mój post Cię zainteresował!
      Chętnie do Ciebie zajrzę :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Super post ^^ Ja miałam nawet zamawiać ostatniego boxa, ale zapomniałam :") A teraz zastanawiam się, czy zamówić następny... Chyba jeszcze poczekam, bo jeśli dobrze liczę, któryś z boxów powinien być w okolicach sierpnia, więc może sprawię sobie wtedy prezent na urodziny :D
    Pozdrawiam!
    Muminek ^^
    ksiazkowa-dolina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post. Wcześniej nie wiedziałam o co w ogóle chodzi, a teraz dzięki tobie wszystko już zrozumiałam.
    Ciekawy pomysł z tymi boxami, ale raczej nie dla mnie. Wole wiedzieć na co wydaje swoje pieniądze :)
    Pozdrawiam :)

    http://wszystkocowiemoksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka