poniedziałek, 9 listopada 2015

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy ~ Złodziej Pioruna - Recenzja

Hejka!

Po bardzo długim dniu i jeszcze dłuższych lekcjach w końcu mogę chwilę odpocząć. Co prawda zaraz jadę na korepetycje, a podręczniki wołają "Ucz się! Jutro test", to na razie odpuszczę sobie te przyjemności.
Dosyć długo zwlekałam z tą recenzją (prawie dwa miesiące) i obecnie jestem na 3 tomie PJ, ale lepiej późno niż wcale :)

Nie zwlekając dłużej przejdźmy do recenzji!    


Autor: Rick Riordan
Wydawnictwo: Galeria Książki
Liczba stron: ok.350
Ocena: 7/10

Czy jesteście zdolni wyobrazić sobie, że Olimpijscy Bogowie żyją na ziemi, w naszych czasach? W dodatku nie mieszkają na górze Olimp - preferują bardziej coś w stylu drapaczy chmur. A co by było gdyby Bogowie zakochali się w śmiertelnikach i mieli z nimi dzieci? 
Jak byście zareagowali
To wszystko spotyka właśnie głównego bohatera - Perseusza Jackson'a.

"Idź tam, gdzie prowadzi Cię serce, inaczej utracisz wszystko".

Główny bohater, Percy Jackson kojarzy mi się z Harry'm Potter'em pod tym względem, że poznajemy bohaterów w wieku 11-12 lat. Obaj odkrywają, że nie są tacy jak inni i obaj mają różne przygody. 
Percy to z początku zwykły chłopiec. Pomijając fakt, że jest wywalany z każdej szkoły i ma dużą dysleksję. Mieszka ze swoją prze-kochaną mamą i z paskudnym ojczymem, którego ma w zwyczaju nazywać "Śmierdziel Gabe" w Nowym Jorku. 
Pewnego dnia kiedy jego nauczycielka zmienia się w erynie (koszmarny potwór z królestwa Hadesa), a jego najlepszy przyjaciel w satyra (od pasa w górę człowiek, od pasa w dół kozioł) jego świat wywraca się do góry nogami, ale nadaje też pewien sens.
Zaraz po ataku nauczycielki, Percy zostaje zabrany do obozu herosów (dzieci pół ludzi, pół Bogów). Jak się dowiaduje, jego ojciec, który zniknął jak Percy był jeszcze niemowlęciem jest Bogiem. 
Postanawia zostać na obozie i doskonalić swoje umiejętności w walkach i historii starożytnej Grecji. Czeka go dużo atrakcji, nowych doświadczeń i ciężkiej pracy.
Odkąd jego ojciec się do niego przyznał, Zeus uważa, że Percy jest złodziejem piorunów. Percy natomiast nic o tym nie wiem, ale żeby oczyścić swe imię postanawia udać się na misje wraz z przyjaciółmi i odebrać to co zostało skradzione.

"Nic nie jest za darmo. To stare greckie porzekadło, które doskonale przekłada się na nasze czasy. Będziesz musiał zapłacić cenę. Zobaczysz".
Rick Riordan jest naprawdę dobrym autorem. Pisze lekkim, zabawnym i przyjemnym dla oczu językiem. Sama do końca nie wiem czego oczekiwałam od tej książki, ale nie jest źle. Jak na razie bardzo mi się podobała. Koleżanka powiedziała mi, że drugi tom najgorzej wypada na tle innych, ale dla mnie jest tak samo dobry jak pierwszy.
Książki o przygodach PJ i jego przyjaciół są trafem w dziesiątkę. Jak na razie jeszcze mnie nie powaliły, ale mają w sobie coś takiego, że nie mogę być wobec nich obojętna.
Co prawda, nie czytałam Harrego Pottera (nadrobię to! :D), ale jestem prawie pewna, że czyta się go tak samo przyjemnie jak PJ.

"Tak mało ludzi czyni prawdziwe dobro w życiu. Przygnębiające".

Lubię bohaterów jacy są wykreowani w książce, nie tylko głównych. Bardzo polubiłam Aresa (Boga wojny), jest tak bardzo wkurzający w pozytywnym sensie - jeśli wiecie co mam na myśli :')
Polubiłam też głównego bohatera, z czego się cieszę, bo gdybym nie polubiła głównego bohatera to byłoby nie miło. Najbardziej lubię chyba Annabeth (córkę Ateny, przyjaciółkę PJ), jest taka sarkastyczna, po prostu ją uwielbiam! :D


Czy znalazłam jakieś minusy?
Nie.
Może taki jeden, malutki. Otóż nie przepadam za bohaterami w tak młodym wieku, ale z drugiej strony możemy obserwować jak roście, dojrzewa i wszystko inne w kolejnych częściach. Więc to taki plus i minus.
Największym plusem jest to, że poznajemy sporo z mitologii Greckiej. Ja jestem typem osoby, która bardzo lubi takie klimaty, ale sama z siebie nie poszukałabym w internecie. Więc tu spory plus!

"Prawdziwy świat jest tam, gdzie są potwory. Dopiero tam przekonujesz się, ile jesteś wart". 

Wydanie nie jest złe, wręcz bardzo mi się podoba. Nie powala, ale tak jak książka - ma w sobie to coś co sprawia, że się zauroczysz.



Naprawdę nie mogę doczekać się co będzie dalej. Póki co trzeci tom leży na półce i czeka w kolejce do przeczytania. Mam nadzieję, że następne tomy mnie nie zawiodą, a wręcz przeciwnie. Może zakocham się jeszcze na zabój w tej serii. Zobaczymy.
Jak na razie moja przygoda z PJ dopiero się zaczyna, a ja już boję się końca.

Podsumowując. Książkę polecam każdemu - nie zależnie od wieku. Myślę, że 12-latką jak i 21-latką się spodoba, a może nawet więcej. Akcja dzieje się stopniowo, nic na siłę. Wszystko czytelne i zrozumiałe.
Jeszcze raz polecam! Chwyćcie książkę i przekonajcie się sami, jakie wyrobicie sobie o niej zdanie.


Trzymajcie się,
ALEX!

4 komentarze :

  1. Świetna recenzja! Dzięki, długo się zastanawiałam czy po nią sięgnąć :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobra recenzja. :) Ja stoję na piątym tomie Percy'ego i jakoś nie mogę się za niego wziąć.

    Pozdrawiam i zapraszam! :D
    Podróże w książki

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa recenzja :) Zapraszam do mnie http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzisiaj skończyłam czytać "Ostatni Olimpijczyk" Zakończenie serii było bardzo dobre. Podczas czytania coraz bardziej lubiłam Aresa. W pierwszym tomie nie poznałam jeszcze dokładnie wszystkich bohaterów, ale rzeczywiście autor bardzo dobrze przedstawił bohaterów. Jak tu nie lubić Percy'ego Jacksona i Annabeth Chase?
    Ja myślałam, że jak bohaterowie są w tak młodym wieku, nie bardzo mi się to spodoba i będzie to wielkim minusem, ale mile się zaskoczyłam. Odkąd zaczęłam czytać tę serię, mam fioła na punkcie mitologii greckiej i gdyby nie ta książka, również nie szukałabym niczego na ten temat w internecie. ♥

    http://bukietzksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka