wtorek, 8 września 2015

Liebster Blog Award #1

Hejka!

Dzisiaj przychodzę do was z pewnym.. tag'iem? - No w sumie.
Do którego zostałam nominowana przez Desia/ę z bloga "Desia czyta" - Ogromnie Dziękuję :)


ZACZYNAJMY!


1. Jak długo już czytasz książki?
Książki czytam od listopada/grudnia 2014 roku (trochę po premierze Igrzysk Śmierci - Kosogłos)
Tak więc niedługo będzie rok ^^

2. Jakie są Twoje pasje, zainteresowania, koniki, fetysze, poza czytaniem?
Poza czytaniem.. lubię bazgrolić (rysować), śpiewać (jeśli tak to można nazwać), oglądać filmy i seriale! (Aktualnie z seriali PLL), robić zdjęcia, przeglądać wszystkie strony społecznościowe (na telefonie), pić herbatę i spać! 
Orany jak ja kocham spać :3!


3. Co sądzisz o lekturach szkolnych? Uważasz, że jest to zmuszanie do książek?
Tak i nie.
Nie, ponieważ w ten sposób zdobywamy wiedzę (w mniejszym lub większym stopniu) oraz możemy zobaczyć jakimi książkami zachwycano się dawniej!
Poznajemy kawałek historii.

Tak, ponieważ lektury często są źle dobrane do wieku ucznia. 
Wyobraźcie sobie, że musiałam czytać krzyżaków w 1 gim! Czyli w wieku 13 lat. Ta książka jest za trudna w czytaniu i naprawdę ciężko przez nią przebrnąć.
(dla ciekawych, przeczytałam tylko/aż połowę)

4. Masz jakieś swoje ulubione miejsce do czytania książek? Jeśli tak, to jakie?
Książki mogę czytać zawsze i wszędzie.
Na przystanku, w autobusie, w szkole, w aucie, w ruchu - wszędzie.
Ale! Najbardziej lubię czytać na swoim łóżku. Robię tam taki miły kącik (ciepły koc, herbata, poduszki) i czytam.. <3


5. Gdybyś mogła spotkać się z wybranym autorem, kto by to był?
Nie mam bladego pojęcia.
Bardzo chciałabym spotkać Victoria Aveyard (Czerwona Królowa), Suzanne Collins (Igrzyska Śmierci) i Veronica Roth (Niezgodna).
Oraz wiele więcej, ale to są tacy chyba najważniejsi autorzy.
Chciałabym spotkać każdego autora, który przez książkę wpłynął na moją osobę. 
Na to jaka jestem.


6. Jaka jest Twoja opinia na temat social mediów typu Snapchat, Facebook, Instagram?
Bardzo dobra.
Aczkolwiek wkurzają mnie takie typowo małe dzieci, które przesiadują tam dniami i nocami, wypisują bzdury/hejty/wulgaryzmy i marnują swoje dzieciństwo :)


7. Wolisz te mniej znane książki, czy zwykle sięgasz po bestsellery?To zależy. 
Najczęściej jest to pochopna decyzja.


8. Jaki jest Twój ulubiony cytat, jeśli go masz?
Mam naprawdę wiele cytatów, a ten, który zaraz będziecie czytać pochodzi z książki, którą właśnie skończyłam - Zwiadowcy tom 1.
"Niech ludzie gadają co chcą - rzekł cicho - Nigdy nie zwracaj uwagi co gadają".

9. Jeśli miałabyś/miałbyś przenieść się do wybranego świata, gdzie byś trafił/a? 

A to jest trudne pytanie.
Najchętniej skakałabym co tydzień/miesiąc z książki do książki :D


10. Jaka jest najgłupsza rzecz, jaką zrobiłeś/aś?
Lepiej nie będę się przyznawać.
PS. Wcale nie piszę tego dlatego, że nie pamiętam..


11. Gdybyś mogła coś w sobie zmienić, co by to było? 
Chciałabym być bardziej odważna (czyt. mniej nieśmiała) i na pewno chciałabym mieć wszystko.. 
gdzieś.
(Wszystko co wyprowadza mnie z równowagi)

_____________

Mega przyjemnie pisało mi się odpowiedzi! To świetna zabawa ^^
Proszę o wykonanie tego tagu? Osoby poniżej:

- Lenę z bloga "Recenzje Lenuś" 
oraz
 - Kamilę z bloga "Zaczytana"




Ale! Nie tak prędko, tu macie swoje pytania:
1.Wolisz narratora płci żeńskiej czy męskiej?
2.Ulubiony dzień tygodnia?
3.Wolisz wypożyczać czy kupować książki?
4.Pierwsza książka którą przeczytałaś bez pomocy innych ^^?
5.Jak określisz książkę jednym słowem?
6.Lubisz słuchać muzyki podczas czytania? Jeśli tak to czy masz jakąś ulubioną?
7.Wymarzone miejsce na ziemi?
8.Jaka jest twoja ulubiona pora roku i dlaczego?
9.Wyobraź sobie, że bohater z twojej ulubionej książki z niej wychodzi i mieszka w domu obok ciebie - Co teraz?
10.Książki, książki, książki. A filmy i seriale lubisz?
11.Dokończ zdanie "Gdyby nie było książek...".

To już tyle :)
Trzymajcie się,
ALEX.

3 komentarze :

  1. Jak dla mnie lektury właśnie po części od tego są, żeby zmuszać do czytania. Wiadomo, że Ci którzy nie chcą i tak tego nie zrobią, ale jeśli ktoś się podejmie, a nuż go to pochłonie albo przynajmniej pozwoli spędzić inaczej czas ^^
    A jeśli chodzi o spotkania z autorami, wydaje mi się, że Victoria Aveyard będzie w którymś z polskich miast w tym roku, więc możesz poszukać w internecie :)

    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za informację, ale jeśli Victoria A. nie będzie w Gdańsku to raczej w najbliższych latach nie pojadę :)

      Usuń
  2. Jak ja lubię LBA :) Dzięki nim można lepiej poznać blogera :)
    Też bardzo kocham spać - snu nigdy nie jest za dużo :) Zgodzę się z Tobą co do "Krzyżaków", niestety nie dałam rady nawet do połowy :/
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka