wtorek, 29 września 2015

Duff, ta brzydka i gruba - recenzja

Hejka!

Jest wrzesień, jest szkoła. Jest nauka i mało czasu.
Co poczytać - aby się zrelaksować, odpocząć, pośmiać, ale nie wysilać?

Jeśli nie znacie takiej książki, która jednym słowem jest "odmóżdżaczem" to przedstawiam wam:

DesignatedUglyFatFriend



Znana chyba na całym świecie powieść o młodej Biance. Po polsku znane jako "Ta brzydka i gruba".


OPIS:
Przedstawia wam Biance, która:
- lubi czytać.
- ma dwie cudowne przyjaciółki.
- lubi filmy o zombie.
- i nienawidzi Wesley'a Rush.
Nigdy nie uznawała się za tą gorszą, chociaż wiedziała, że jej przyjaciółki są od niej ładniejsze. Nie przejmowała się swoim wglądem i były dobrze. Do czasu gdy znajomy - które nie należał do grona jej przyjaciół -  ze szkoły nazwał ją "Duff".
Bianca ma sporo problemów i stara się o nich w jakiś sposób zapomnieć.

OKŁADKA:
Okładka jak okładka.
Nie powala, ale coś w sobie ma.
Pierwsza jaką widzicie to okładka filmowa - jedyna jaka została wydana w Polsce:


A druga to wydanie zagraniczne:



ULUBIONY MOMENT:
Stron wam nie podam, ponieważ książkę pożyczyłam od koleżanki koleżanki i nie wpadłam wtedy na pomysł aby je zapisywać :) 
Mam ich kilka:
#1
"Niezależnie od tego, dokąd uciekniesz, jakie znajdziesz sobie sposoby, by zapomnieć, rzeczywistość i tak cię w końcu dogoni".
#2
"Zbluzganie kogoś jest łatwiejsze, niż dokładne przyjrzenie się sytuacji".
#3
"Nie wiem, jak to się skończy i pewnie się nie dowiem. To jej wybór. Jej życie. A ja nie miałam prawa go osądzać.
Nigdy nie miałam".


INFORMACJE DODATKOWE:
- Książka liczy ok.335 stron.
- Autor: Kody Keplinger
- Wydawnictwo: HarperCollins

Jedno jest pewne. Między filmem, a książką jest sporo różnic - pozmieniane fakty.

OCENA:
Możecie napisać, że jestem nienormalna, że dałam tej książce tak wysoką ocenę, ale czytało mi się ją ogromnie przyjemnie i kojarzy mi się z ostatnimi dniami wakacji :)


8/10

...
Tak jak wspominałam wcześniej gdzieś tam u góry - książka jest takim typowym odmóżdżaczem, ale uczy akceptacji siebie. Pozwala pokazać nam, że mimo swoich wad jesteśmy jacy jesteśmy i nie powinniśmy nic w sobie zmieniać jeśli NAM samym, to odpowiada.

Gorąco wam ją polecam jeśli nie będziecie mieli co czytać!
Akcja dzieje się w szkole i jestem pewna, że przynajmniej większości z was ta książka przypadnie do gustu.

Trzymajcie się,
ALEX.

2 komentarze :

  1. Miło się czyta Twoją recenzję! Dołączam do czytelników!
    Pozdrawiam :)

    www.cynka7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło! Dołączyłam do twoich czytelników, masz ciekawe posty ^^
      Pozdrawiam :)!

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka